Θέλω να κάνω eshop. Από που να ξεκινήσω;*

Τι θα χρειαστείς για να οργανώσεις σωστά την κατασκευή του νέου σου Ε-shop;

Πήρες τη σωστή, και μεγάλη, απόφαση να κάνεις ένα βήμα παραπέρα έτσι ώστε να εξελίξεις την επιχείρησή σου, να περάσεις στην ψηφιοποίηση και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Η κατασκευή του δικού σου eshop, είναι στην ουσία η δημιουργία μιας ξεχωριστής επιχείρησης, η οποία θα λειτουργεί ταυτόχρονα και συμπληρωματικά, με το κατάστημα λιανικής, ή τις υπηρεσίες που προσφέρεις στην επιχείρησή σου.

Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε πως εφόσον το νέο μας ηλεκτρονικό κατάστημα είναι μια ξεχωριστή επιχείρηση θα πρέπει να έχει και την κατάλληλη επαγγελματική αντιμετώπιση και πολύ σοβαρή οργάνωση. Για το λόγο αυτό, καλό είναι να γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι έτσι ώστε να διασφαλίσουμε τη σωστή λειτουργία αλλά και την επιτυχία του νέου μας eshop.

Παρακάτω παραθέτουμε μια σειρά από επαγγελματίες με τους οποίους πρέπει να έρθεις σε επαφή και να συνάψεις συμφωνίες για την κατασκευή του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, όπου ο καθένας από τη δική του ειδικότητα και εξειδίκευση συμβάλλει στην ολοκλήρωσή του.

Α). Λογιστής θα μας ορίσει τους κωδικούς ΚΑΔ στην εφορία, θα μας ενημερώσει για άδειες που μπορεί να απαιτούνται και προϋποθέσεις έδρας – στην περίπτωση που δεν έχουμε φυσικό κατάστημα.

Β). Web Developer – είναι ο συνεργάτης μας ο οποίος  θα κατασκευάσει το ηλεκτρονικό μας κατάστημα και θα το φέρει στη τελική του μορφή έτσι ώστε να είναι άκρως λειτουργικό

Γ). Δικηγόρος – θα συγγράψει τα πολύ σημαντικά κείμενα των όρων και πολιτικής χρήσης του eshop, τους κανονισμούς προσωπικών δεδομένων GDPR και την πολιτική απορρήτου.

Δ). Φωτογράφος – Απαραίτητος για την επαγγελματική φωτογράφιση των προϊόντων που θα υπάρχουν προς πώληση στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα

Ε). Εταιρεία ταχυμεταφορών (courier) – Θα πρέπει να κλείσουμε μια καλή συμφωνία έτσι ώστε οι παραγγελίες των προϊόντων μας να πηγαίνουν γρήγορα και με ασφάλεια στους πελάτες καθώς και με χαμηλό κόστος (το κόστος μεταφοράς μπορεί να απορροφηθεί και από εμάς με την κατάλληλη εμπορική πολιτική)

ΣΤ). Τράπεζα Βασική προϋπόθεση για την άμεση και ασφαλή πληρωμή των αγορών μέσω του eshop είναι η σύνδεση του με την τράπεζα που συνεργαζόμαστε.

Ζ). Εταιρεία Ψηφιακού/Διαδικτυακού Μάρκετινγκ  Χωρίς την απαραίτητη προώθηση και προβολή των προϊόντων μας σε στοχευμένο κοινό και με τα κατάλληλα μέσα είναι πολύ δύσκολο να επιτύχει το ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Ένας επαγγελματίας, ή μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι οι στρατηγικοί σύμβουλοι και πλέον απαραίτητοι

Η). Προμηθευτές   Εάν δεν έχουμε ήδη φυσικό κατάστημα λιανικής, ή δικά μας προϊόντα, τότε η εύρεση των κατάλληλων προμηθευτών των προϊόντων μας επιτυγχάνεται μέσα από μια εκτενή έρευνα αγοράς αλλά και επικοινωνίας με τις αντίστοιχες εταιρείες.

Εκτός των άλλων, κάποιες επιπλέον παράμετροι που πρέπει να λάβουμε υπόψη πριν την κατασκευή του eshop είναι οι εξής:

  • Τι στοχεύουμε με τη δημιουργία eshop. Για παράδειγμα αν θέλουμε μόνο να πουλήσουμε όλο το στοκ και δεν το δούμε σαν μια επιχείρηση που αναπτύσσεται και εξελίσσεται θα χάσουμε πολύ χρόνο και χρήμα αλλά και τη ουσία ύπαρξης του ηλεκτρονικού καταστήματος
  • Να έχουμε ξεκαθαρίσει σε ποιους απευθύνονται τα προϊόντα μας πχ φύλο, ηλικία και λοιπά  χαρακτηριστικά των υποψήφιων πελατών μας
  • Η σωστή οργάνωση είναι πολύ σημαντική. Ένα πρόγραμμα διαχείρισης αποθήκης και πωλήσεων / πελατών είναι απαραίτητο από την αρχή δημιουργίας του eshop καθώς υπάρχει πλήρης έλεγχος των συναλλαγών, των πελατών και του στοκ
  • Το νέο μας eshop είναι σαν ένας ”ζωντανός οργανισμός”. Λειτουργεί σε 24ωρη βάση και χρειάζεται προσωπικό καταρτισμένο για να το διαχειρίζεται έτσι ώστε να επιτύχουμε την μέγιστη ικανοποίηση του πελάτη μέσα από την είσοδο του σε αυτό μέχρι την ολοκλήρωση της αγοράς, την αποστολή των προϊόντων (μπορεί και της επιστροφής τους) και τέλος την υποστήριξη μετά την πώληση.

Ένα νέο ταξίδι αρχίζει μέσα από το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα, οπότε η σωστή οργάνωση πριν από αυτό είναι πολύ σημαντική για την επιτυχία του.

*Δημοσίευση στο περιοδικό ERMAG, τεύχος 4, Ιανουάριος 2021, σελ 16-17

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s